გაკვეთილის გეგმები

გაკვეთილის გეგა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: ლეილა გოგალაძე 010010360988
საგანი: სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური/კლასი: 6 კლასი
სსსმ მოსწქავლე: არ არის კლასში
მოსწავლეთა რაოდენობა:
გაკვეთილის თემა: არქიტექტურა, სხავადასხვა არქირექტურული ნაგებობების მოდელის (მაკეტის დამზადება)
გაკვეთილის მიზანი: 1. მოსწავლები გაეცნონ სხვადასხვა არქიტექტურულ ნაგებობებს და შეძლონ მოდელის (
მაკეტის) დამზადება.
N აქტივობის აღწერა გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები

კლასის
ორგანიზების
ფორმა/ფორმები

სასწავლო
რესურსები

დრო
(წ

1 საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება:
მასწავლებელი ამოიკითხავს სიას, გააცნობს ქცევის
წესებს, შეფასების კრიტერიუმს. ამის შემდეგ
მოსწავლეებს გააცნობს:
გაკვეთილის გეგმას: არქიტექტურა, სხვადასხვა
არქიტექტურული ნაგებობების გაცნობა და მოდელის
( მაკეტის) დამზადება.
მიზანი: მოსწავლე გაეცნოს სხვადასხვა
არქიტექტურულ ნაგებობებს და შეძლოს მოდელის

ვერბალური მთელი კლასი კლასის
ჟურნალი
შეფასების
რუბრიკები
ქცევის
კოდექსი
3

დამზადება

2 წინარე ცოდნის გააქტიურება:
მოსწავლეების გასააქტიურებლად მასწავლებელი
სვავს კითხვებს განვლილი მასალიდან: გავიხსენოთ
რა არის ხელოვნება? დავასახელოთ ხელოვნების
დარგები? რა არის გრაფიკა და მოკლედ
ჩამოაყალიბეთ სახვითი ხელოვნების რომელი
მხატვრული ხერხი გამოიყენება გრაფიკული
ნამუშევრის შესასრულებლად? რა არის ფერწერა ?
რომელი ძირითადი მხატვრული გამომსახველობითი
ხერხი გამოიყენება ფერწერული ტილოს
შესაქმნელად? მასწავლებელი პროექტორის
დახმარებით აჩვენებს ვიზუალურ მასალას და
ეკითხება რომელი დარგს მიეკუთვნება ესა თუ ის
ნიმუში ?

გონებრივი იერიში
კითხვა პასუხი

მთელი კლასი რეპროდუქცია
დაფა
ფანქრები
ფურცელი
4

3 ახალი მასალის ახსნის მიზნით მასწავლებელი
მოსწავლეებს პროექტორით აჩვენებს
არქიტექტურულ ნაგებობებს და აცნობს ხელოვნების
კიდევ ერთ დარგს არქიტექტურას. არქიტექტურა
ისევე როგორც ფერწერა და გრაფიკა ხელოვნების
დარგია, რაც შენების ხელოვნებას ნიშნავს.
განასხვავებენ ურბანულ და ლანდშაფტურ
არქიტექტურას და განუმარტავს; ქალაქის ,
სოფლების განაშენიანება დაგეგმარებას ურბანული
არქიტექტურა ეწოდება, ხოლო ბაღების, სკვერების
დაგეგმარება განაშენიანებას ლანდშაფტური
არქიტექტურა. მიზნიდან გამომდინარე გაგაცნობთ
სხვადასხვა დანიშნულების არქიტექტურულ

მინი ლექცია

მთელი კლასი

პროექტორი
7

ნაგებობებს: 1. საცხოვრებელი სახლი, 2.
საზოგადოებრივი თავშეყრის არქიტექტურული
ნაგებობა , მაგა. სკოლა უნივერსიტეტი, თეატრი და ა.
3. სამრეწველო დანიშნულების ნაგებობა მაგ.
ფაბრიკა ქარხნები 4. საკულტო ნაგებობა: ეკლესია
ტაძრების. 5 . თავდაცვითი ნაგებობა: ციხე
სიმაგრეები
4 მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს დავალებას,
კლასი დაყოფილია ჯგუფებად თითოეულ ჯგუფში
მუშაობს 6 მოსწავლე და მიცემული აქვთ დავალება:
1 ჯგუფს უნდა დაემზადებინა საცხოვრებელი
სახლის მოდელი, 2 ჯგუფს საზოგადოებრივი
დანიშნულების ნაგებობის მოდელი, 3 ჯგუფს
სამრეწველო დანიშნულების ნაგებობის მოდელი, 4
ჯგუფს საკულტო ხოლო, 5 ჯგუფს თავდაცვითი
ნაგებობის მოდელი და სთხოვს პრეზენტაციის სახით
წარმოგვიდგინონ ნამუშევრები და დაწერონ რატომ
შეარჩიეს ამ ნაგებობებზე არჩევანი, რა მასალა და
რესურსი გამოიყენეს , ხომ არაფერმა შეუშალა ხელი,
ყველა იღებდა თუ არა მონაწილეობას მუშაობაში,
შედგა თუ არა კომუნიკაცია

მაკეტზე მუშაობა

ჯგუფური
მუშაობა მუყაო
ქაღალდი
წებო
მაკრატელი
პასტა
ფურცელი

10

5 ყველა ჯგუფის ლიდერი გამოიტანს თავის
ნამუშევრებს და გააკეთებს პრეზენტაციას

პრეზენტაცია ჯგუფის

ლიდერი დაფა

15

6 მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეებს
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებით
რომლის შეფასების რუბრიკა გვაქვს მოცემული

შეფასება მთელი კლასი რუბრიკა 7

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: შედეგი მიღწეულია მოსწავლეებმა შეძ;ლეს სხვადასხვა არქიტექტურული
ნაგებობების დამზადება.

კავშირი სასწავლო გეგმასთან:
სგ.VII 1..მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

 მოსწავლე იყენებს სხვადასხვა ხერხებს ( კონტრასტი, ფერები, კომპოზიციური განაწილება) ემოციების
გადმოსაცემად.

სგ. V 6 .მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის კომუნიკაციის საშუალება.
შედეგი თვალსაჩინოა:

 საუბრობს ხელოვნების ნაწარმოებით აღძრულ შთაბეჭდილებაზე და განმარტავს რამ გამოიწვია ეს ემოცია.
სგ. V.7..მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევარი და დაასაბუთოს საკუთარი
მოსაზრება.
შედეგი თვალსაჩინოა:

 მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და დაასაბუთოს
საკუთარი მოსაზრება.

შეფასება: განმსაზღვრელი
1-4 ქულა 5-7 ქულა 8-10 ქულა
არ არის ჩართული
საკლასო მსჯელობაში
და კითხვა პასუხში
ვერ ფლობს მასალას
ტექნიკას
გამომსახველობით
ხერხებსა და
პრინციპებს

ნაწილობრივ არის ჩართული
საკლასო მსჯელობაში და
კითხვა პასუხში
ნაწილობრივ ფლობს
მასალას, ტექნიკას
გამომსახველობით ხერხებსა
და პრინციპებს
ნაწილობრივ ახერხებს

სრულად არის ჩართული
საკლასო მსჯელობაში და
კითხვა პასუხში
სრულად ფლობს მასალას
ტექნიკას
გამომსახველობით ხერხებსა
და პრინციპებს
სრულად ახერხებს

ვერ ახერხებს საკუთარი
აზრის დასაბუთებას
პრაქტიკულ
საქმიანობაში ვერ
იყენებს კონტრასტულ,
ცივ და თბილ ფერებს

საკუთარი აზრის
დასაბუთებას
ნაწილობრივ იყენებს
პრაქტიკულ საქმიანობაში
კონტრასტულ ცივ და თბილ
ფერებს

საკუთარი აზრის
დასაბუთებას

სრულად იყენებს
პრაქტიკულ საქმიანობაში
კონტრასტულ ცივ და თბილ
ფერებს

შეფასება: განმავითარებელი შეფასება;

კრიტერიუმები საუკეთესო კარგი დამაკმაყოფილებელი
ინსტრუქციის
ყურადღებით
მოსმენა

ყოველთვის
ყურადღებით
ისმენენ
ინსტრუქციას

ხშირად
ყურადღებით
ისმენენ
ინსტრუქციას

ზოგჯერ ყურადღებით
ისმენენ ინსტრუქციას

ფუნქციების
განაწილება

ჯგუფის ყველა
წევრი ჩართულია
მუშაობაში,
ფუნქციებს
შესანიშნავად
ინაწილებენ

ჯგუფის ყველა
წევრი ჩართულია
მუშაობაში,
ფუნქციებს კარგად
ინაწილებენ

ჯგუფის უმეტესობა
ჩართულია მუშაობაში,
ნაწილი მსმენელის
როლშია

ერთმანეთის
მოსმენა და სხვისი
აზრის პატივისცემა

კარგად ახერხებენ
თანამშრომლობას,
აქვთ მოსმენის
უნარი, პატივს

ცდილობენ
თანამშრომლობას,
პატივს სცემენ
ერთმანეთის აზრს

ყოველთვის ვერ
ახერხებენ
თანამშრომლობას

სცემენ ერთმანეთის
აზრს

დროის ლიმიტი ყოველთვის იცავენ
დროის ლიმიტს

ცდილობენ დაიცვან
დროის ლიმიტი

ყოველთვის ვერ
ახერხებენ დროის
ლიმიტის დაცვას

პრეზენტაციის
საინტერესოდ და
დამაჯერებლად
წარმოდგენა

პრეზენტაციას
წარადგენენ
დამაჯერებლად და
საინტერესოდ

ცდილობენ
პრეზენტაცია
წარადგინონ
საინტერესოდ

ყოველთვის ვერ
ახერხებენ
პრეზენტაციის
საინტერესოდ
ჩვენებას

No comments:

Post a Comment